|
|
Autor |
Wiadomość |
Kyorl
Zaawanoswany
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: V`eldrinnvelkyn | Wuwu-a
|
Wysłany:
Wto 22:25, 21 Lis 2006 |
|
Pozwolę sobie zamieścić pierwszy szkic:
Rangi:
Karmczarz - zamiast moda w karczmie - żywa istota.
Bibliotekarz/kronikarz - wrzuca i gromadzi rzeczy do biblioteki, opiekuje się nią.
Bard
Wyrocznia
Pirat
Szlachta - postacie urodzone w rodzinie władców, tj. ich dzieci, etc.
Arystokrata - ci, którzy pieniężnie wsparli grę.
Dama - żona władcy/lordów etc.
Diuk - mąż w/w.
Poseł - odpowiedzialny za odpowiednie profile, avatary.
Minister - odpowiedzialny za zmiane imion.
Błazen
Żebrak - gracz, który nieustannie prosi o pieniądze.
Zabójca - ranga przyznawana graczowi z najwyższą ilością zabójstw.
Awanturnik
Gazeta:
Redaktor naczelny - główny "dowodzący" w gazetowej dziedzinie
Redaktor
Kościół:
Arcykapłan - główny kapłan (bóstwo ogólne/dobre)
Kapłan - niższy status
Kapłan bóstwa x (gdzie x - złego ; P)
Władza:
Władca - wiadomo kto : P
Namiestnik
Lord/Książę - zaraz po dwóch w/w najwyższa władza
Armia:
Dowódca - poszczególny oddział ma swojego głównego dowodzącego, podległy królowi
Rycerz/Żołnierz - niższy rangą, wykonuje rozkacy dowódcy
Setnik/Dziesiętnik - pomocnik dowódcy
Giermek - "ciapa" armii
Prawo:
Sędzia najwyzszy - rozstrzyga końcowe spory
Sędzia
Prawnik
"Niepodlegli" władzy państwowej (acz w porozumieniu z nią):
Kat - podległy inkwizycji, wykonuje jej rozkazy
Inkwizytor - odpowiedzialna za likwidowanie wszelkiej herezji, utrzymanie klimatu, etc.
Łowca nagród/czarownic
Alchemik - gracz z najwyższą alchemią
Arcymag - najlepszy mag
Druid
Uzdrowiciel
Czarownica
Nadworny rzemieślnik
Namaszczone Ostrze - najwyższa walka bronia białą
Król Podziemia - najlepszy złodziej
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rasy:
Elf
Półelf
Mroczny elf
Człowiek
Półork
Wilkołak
Driada/nimfa (tylko dla kobiet, wiadome xP)
Lisz
Gnom
Niziołek
Krasnolud
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
W karcie postaci (dodatkowo):
Nazwisko
Ród
Charakter:
*dobry - anielski, praworządny
*neutralny - chaotyczny
*zły - chaotyczny, naturalny
Umiejętnosci:
*Rybactwo
*Łowiectwo
*Krawiectwo
*Jubilerstwo
Magia:
*Żywiołów
*Natury
*Iluzji
*Śmierci
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lokacje:
*Port/wyspa - zbiernie ryb, surowców
*Las - polowanie na sarny, zające, dziki
*Domy rady państwa - władza i ministrowie
W karczmie dodać:
*Sala główna
*Piwnica
*Odpoczynek/jedzenie
*Sala gier/zabaw
Świątynia:
*Nawa główna - modlitwa
*Kaplica - małżeństwa
*Zaplecze(xP) - listy i praca dla swiatyni
Świątynia wyznawców złych bóstw:
To samo co w/w, inne opisy.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bóstwa:
Dla dobrego ch.
Dla złego ch.
Dla neutralnego ch.
plus ateista/bezwyznaniowiec
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Klasy:
*Wojownik (łucznik/zabójca/szermierz po przekroczeniu danego limitu umiejętności?)
*Mag (zaklinacz, nekromanta-tylko dla zły-, iluzjonista i zwykły?)
*Rzemieślnik
*Złodziej/łotrzyk
*Tropiciel/łowca
*Mnich
*Barbarzyńca
Wypowiadać się proszę. Ofc. trzeba to solidnie dopracować, porobić opisy, powymyślać, dać Nymowi by zrobił tez i zatwierdizł, aczkolwiek pomoc każdego przy tym może być przydatna. Proszę o opinie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wazz
Heros
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 23:24, 21 Lis 2006 |
|
Dobra to tak...
Rangi mi się podobają wszystkie.
Więcej umiejętności tak... ale tu jest ich chyba jeszcze zamało.
Pomyśl z podzieleniem magi na jej kilka typów tez mi się podoba, tylko jakoś niebardzo mi się podoba taki podział a przynajmniej narazie może jak ten pomysł się rozbuduje to mi się bardziej spodoba.
Ras za dużo, Lich odpada odrazu(przynajmniej z mojej strony), a jak wprowadzać wilkołaka to i wampira.. ale to w innych charakterze, jak by wprowadzić cykl księżyca a takze dzień i noc... W tedy podczas pełni wilkołaki wpadały by w szał zrzucały cały ekwipunek i wyruszaly na łowy, czyli: niemogą podczas pełni uzywać broni, mają plusy do statystyk muszą zabić przynajmniej raz na 3h(przykładowo) inaczej zabiją same siebie w potworny sposób to też powinno nieść zasobą jakieś konsekwencje oprócz samej śmierci. A wampiry no... też cos takiego w tej chwili nie mam pomysłu.
Klasy też mi się niepodobają ale to subiektywna opinia gdyż aktualnie podoba mi się mój projekt klas.
Przepraszam za orty.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jormungund
Heros
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Śro 0:52, 22 Lis 2006 |
|
Rasy
Skresliłbym:
Lisz
Wilkołak - nie pasuje do klimatu. Po 2. Wilkołak w dzień, co dzień?
Zmieniłbym nazwę:
Mroczny elf - Drow
Nizołek - Hafling
Brzmią bardziej profesjonalnie
Jakie możliwości miałaby Nimfa?
Rangi
Alchermik - Uzdrowiciel - jak dla mnie to to samo.
Karczmarz - ale mod tak czy siak musi być. Gracz nie moze siedzieć 24 na dobę.
Żebrak - lepiej ban.
Ministra i Posła połączyłbym.
Szlachta - przeciez otrzymuje osoba wspomagająca grę? Nepotyzm się będzie szerzył jak będzie w rodzinie.
Błazen - zmiana nazwy na Stańczyk.
Kapłan i kapłan bóstwa, też raczej do połączenia.
Zadania Kata i inkwizytora pokrywają się z zadaniami sędziego/prawnika.
Nadworny rzemieślnik nie podległy władzy? -.^
Charaktery
Dodałbym dobrego chaotycznego
Więcej obiekcji nie posiadam, lecz za wszyskie serdecznie żałuję.
PS. Można to by połączyć z moim projektem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kyorl
Zaawanoswany
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: V`eldrinnvelkyn | Wuwu-a
|
Wysłany:
Śro 16:01, 22 Lis 2006 |
|
Co do ras- nie chodzi mi o jakiekolwiek bonusy typu: wampiry (których wprowadzić nie chcę), które gryzą kogoś, wilkołaki, które wpadają w szał. Chodzi mi o odgrywanie postaci.
Cytat: |
Zadania Kata i inkwizytora pokrywają się z zadaniami sędziego/prawnika. |
Nie. Prawnik/Sędzia zajmuje się łamaniem prawa typu: prawo wojenne, cywilne, etc. Jest to robota papierkowa raczej. Kat/Iknwizycja zajmują się łamaniem prawa dt. klimatu - ktoś go nie przestrzega - na odstrzał. Dosłownie; nie ma tu roboty papierowej. Tez odróżnijcie Posłów i tym podobnym, którzy robią papierową robotę dt. av'ów, imion i profili. Trzy różne rzeczy
I dalej: tak, nad magią treba jeszcze sporo pomyślec, to samo tyczy się umiejętności, charakterów. No i opisy, opisy, opisy! ^^
Ps. To zaczynające się od "rzemieślnika" to już kolejna grupa xP
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Thiel Assarthi
Półbóg
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z probówki
|
Wysłany:
Śro 17:02, 22 Lis 2006 |
|
Mi się podobają pomysły, wszystkie xP. Ale co do nimfy. Trza by było jakieś zabezpieczenie żeby nie wybierali ich chłopaki, bo ja u siebie też miałam nimfę i notorycznie pojawiały się nimfy faceci xD, co narażało ich na śmiechy i kpiny ze strony innych graczy. Nie pomogło nawet napisanie WIELKIMI LITERAMI w opisie rasy, że to rasa tylko dla dziewczyn. Trzeba było potem albo zmuszać ich do kasacji konta albo zmieniać im rasy w bazie, co było nieco uciążliwe.
A ja mam jeszcze pomysł na rangę dla osób które nie utrzymują klimatu lub mają nieklimatyczny nick, ale nie wiem czy się wam spodoba. Otóż Potępiony. Osoba taka miałaby zupełnie zablokowane wejście do karczmy, oraz zakazane branie ślubu. Karane tą rangą są osoby, które notorycznie łamią klimat. Oczywiście ranga ta nie byłaby na stałe i jeśli taka osoba pokazałaby pokorę byłaby znowu mianowana mieszkańcem.
A za łamanie prawa walki, wojny itp, standardowo lochy.
Jorm, nimfa jest szybka i zręczna ale za to mało wytrzymała z tego co wiem, więc możliwości ma ciekawe, no i na maga oraz złodzieja się chyba nadaje o ile się nie mylę.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jormungund
Heros
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Śro 20:38, 22 Lis 2006 |
|
Czyli nie różni się od Elfa...
Płeć - w takim razie probonuję wprowadzic coś tylko dla mężczyzn
Robicie jakieś państwo policyjne. Lordowi i tak karają w większości bez udziału sądów, które ogólnie i tak niewiele mają do roboty.
Robicie państwo policyjne ot co. Osoba łamiącaklimat i tak samoistnie stanie przez resztę graczy odrzucona. Jakieś statusy potepionego to przegięcie w drugą stronę. Ta gram a sparawiać przyjemność. Jak będzie taki ordnung to nikt w to grać nie będzie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Thiel Assarthi
Półbóg
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z probówki
|
Wysłany:
Śro 21:18, 22 Lis 2006 |
|
Nimfa chyba ma mniej wytrzymałości niż elf, ale za to więcej do zręczności i szybkości, w każdym razie tak było u mnie. No i chyba siły ma mało.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Averill
Półbóg
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 354
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wasilków
|
Wysłany:
Śro 21:39, 22 Lis 2006 |
|
jorm chwała tobie. ale po co mówiłeś o mojej jakże zacnej władzy?
Eii dobrze opisałaś nimfę. ;P
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kyorl
Zaawanoswany
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: V`eldrinnvelkyn | Wuwu-a
|
Wysłany:
Śro 22:26, 22 Lis 2006 |
|
Cytat: |
Czyli nie różni się od Elfa... |
Ależ R-Ó-Ż-N-I się od Elfa. Historią, charakterem, sposobem bycia, wyglądem, zainteresowaniem, sposobem walki lub tez nie walki, patrzeniem na świat. Klimat, psze pana, odegranie postaci!
A dla mężczyzn cos special? Prosze bardzo - tylko powiedz co. Inccubus, Golem? Co tylko chceta.
W rasach nie patrzcie na staty a na odgrywanie postaci, ot co.
I nie państwo policyjne, a "tekstowe rpg... bla, bla bla".
Motto? Jasne. Klimat, narodzie. To ma sprawiać przyjemność, a nie razić w oczy.
Amen.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jormungund
Heros
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Śro 23:00, 22 Lis 2006 |
|
Klimat, owszem, ale jeżeli ma on sprawiać przyjemność, to nie może być ubrany w ścisły kubraczek zasad. Wprowadzanie jakiś tam inkwizytorów, szpiegujących wszyskie wypowiedzi i zachowania graczy, zbierających donosy...to pachnie niepokojąco. Na pewno jest to wizja przesadzona, ale czy czegoś wam to nie przypomina?
Robienie grubego kodeksu praw w utrzymaniu klimatu niewiele pomoże, bo nikt nie bedzie miał większej ochoty tego przeczytać (to nie kodeks karny - gra to nie życie, tylko przyjemność), zmusić go nie można. A pozostawienie wszystkiego w rękach Inkwizytora daje gigantyczne pole manewru. Jak u prawdziwej Inkwizycji.
Juz nawet w karczmie nie będzie można swobodniej porozmawiać, tylko same "imć", "waćpan", "azaliż", "hędogi". Wydaje mi się, że dotychczasowe zachowanie szeroko pojętej "Grupy Przy Żłobie" (która w znacznej części okupowała karczmę) nie zabiło zbytnio klimatu... Po n-te: To o czym my będziemy tam gadać? O, ku**a, pogodzie? O rozczłonkowanym przed chwilą goblinie?
"Władza jest zawsze gwałtem na ludziach" - takze nie można z nią przesadzać.
Jestem za liberalną opcją - niezbędne minimum zasad. Gracze sami zadbają o odpowiedni klimat. A jak do tej pory nie byłem świadkiem wielkiego nalotu jaskółek ziomalstwa. Sporadyczne przypadki, z którymi Lordowie sobie bez większych problemów radzili.
Dla mnie to jest poprostu ograniczanie twórczej roli graczy i o przyprawianie gęby. Raczej nie wielu będzie chętnych do grania pod opiekuńczymi ramionami Inkwizytora. Mów to, rób tamto. Jak u Orwela.
Tak widze całąinstytucję Inkwizycji. Przełkąłbym ją gdyby miała charakter mojego zakonu palladynów - tzn. Kasty graczy budującej fabułę.
Z tą rasą to raczej joke był. Wprowadzanie takich rzeczy wydaje mi się raczej śmieszne...
PS Inkkub/Sukkub - Rasa MOŻĘ być obu płci.
Edit:
Nimfa vs. Elf
Historia - prywatna sprawa gracza.
Spsób bycia - Elfy i tak są zazwyczaj zrzyte z naturą i lekko zniewieściałe (metro takie)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kyorl
Zaawanoswany
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: V`eldrinnvelkyn | Wuwu-a
|
Wysłany:
Śro 23:18, 22 Lis 2006 |
|
Kłóciłabym się dalej.
Rozmowa o pogodzie? Jak tak to widizsz to prosze bardzo. Zajrzyj jednak na kilka innych gier i wejdź do karczmy, spójrz na ludzi. Ba, oni się dobrze bawią, ja się dobrze bawiłam. I bynajmniej archaizmów nie było, nie było kolokwializmów. Jeno zabawa dobra przy kliamcie, ot co!
Źle to widzisz. Może jednak o doświadczenie chodzi w tej dziedzinie?
Co do historii, jako prywatnej sprawy gracza. Każdy ma 100% pole do manewru. Wybierając sobie rasę, klasę, bla bla bla, tworzy własną historię. Owszem, jego prywatna sprawa. Ale wcielać się w jakiś charakter czy nabazgrać zdań kilk apasujących do odgrywanej postaci chyba każdy przynajmniej w jakims stopniu umie?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wazz
Heros
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 0:05, 23 Lis 2006 |
|
Ranga kata i inkwizytora pokrywa się ale nie z rangą prawnika i sędziego ale z rangą władcy/lorda. Bo czym by się oni w takim układzie zajmowali? wprowadzaniem reżimu w korczmie i wprowadzaniem klimatu poprzez domaganie się od osób przebywających w karczmie składania im chołdu?
Ja bede za Nimfą ale z nowych ras to tylko za nią. Nym juz się wypowiedział w jakimś temacie ze wilkołak, wampir etc... to potwory na arene a nie rasy. A o lichu juz napisałem...
A w karczmei chcesz dodać "odpoczynek/jedzenie" czyli jednak wprowadzamy współczynnik głodu? Oj... Społeczność była przeciwna...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Thiel Assarthi
Półbóg
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z probówki
|
Wysłany:
Czw 1:27, 23 Lis 2006 |
|
Im więcej graczy tym wiecej władzy będzie potrzebne żeby lepiej ich przypilnować. Nie trzeba przecież od razu zwiększać ilości osób w władzy, ale stopniowo.
Klimat powinien być. Jorm, pogoda też ciekawy temat xD. Poza tym można się przenieśc z nieklimatycznymi rozmowami na gg. Bo widzisz. Przychodzi nowy gracz, widzi że starzy wyjadacze klimatu nie trzymają, no to po co on będzie trzymał? Więc nie utrzymuje. Osób które by tego dopilnowały jest zbyt mało, nie ma ich za często (wiadomo szkoła, praca itp.). Potem przychodzą następni gracze i następni, nikt nie trzyma klimatu, więc każdy następny też go nie trzyma. I tak będzie w kółko. Dlatego uważam że zwiększenie rygoru nie wyjdzie na złe, a wręcz na dobre. Nowi gracze widząc inkwizycję i to że starzy gracze trzymają się ściśle klimatu, sami nie będą go łamać, a w końcu nauczą się że u nas klimat jest i będzie. A chyba o to chodzi. W większości rozmawialiśmy klimatycznie no i raczej mi się podobało. Taki klimacik średniowieczny fajna rzecz, aby oderwać się od szarej rzeczywistości. Pojęłam to dopiero teraz xD. Na gg, konferencję zrobić, cóż za problem?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jormungund
Heros
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Czw 1:37, 23 Lis 2006 |
|
No już znowu nie pierniczyliśmy od rzeczy. Ale wprowadzenie Inkwizytora i Kata to gruba przesada. Utrzymywanie klimatu to powinien być nieformalny obowiązek każdego wyjadacza. Nie ma sensu wprowadzać jakiśdodatkowych restryckcji.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Thiel Assarthi
Półbóg
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z probówki
|
Wysłany:
Czw 1:39, 23 Lis 2006 |
|
No, jeśli władza nie będzie sobie radzić no to warto jednak wprowadzić. Zobaczymy, jak to będzie xD.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |