Forum Nizgar MMORPG Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Kilka pomysłów Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Xeris
Zaawanoswany



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 152 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mamusi i tatusia

PostWysłany: Śro 1:17, 27 Gru 2006 Powrót do góry

Chciałbym przedstawić kilka pomysłów na nową erę:

1. Dojrzałem w pewnej grze pewien aspekt, który mi osobiście bardzo się spodobał, mianowicie tuż obok zegarka, widniała mała tabelka mająca na zadaniu określenie temperatury panującej w krainie, wyświetlało się również tam czy pada deszcz, czy świeci słońce, czy jest mgła itd. Myślę, że jest to ciekawy pomysł, ponieważ ułatwia to rozmowy w karczmie, jeżeli jasno jest zakomunikowane, że pogoda jest 'dupiasta' to na pewno nikt nie będzie się opalał. Jeżeli będzie padał śnieg to w trosce o innych gości karczmy, nikt nie będzie otwierał okna itd. Wprowadza to przyjemną atmosferę współodpowiedzialności i mniejszej lub większej więzi z osobami przebywającymi w karczmie. Również może przydać się to do Questów, np. Nie będzie można w czasie opadów śniegu pokonywać ogromnych odległości, lub w czasie intensywnych burz i silnego wiatru wędrować z lokacji do lokacji.

2. Jak każdy wie, budowa domostwa to nie jest kilka sztuk złota i Hej budujemy nowy dom, podstawowe ceny za rozbudowę naszej skrytki przed światem zewnętrznym są śmiesznie niskie, proponowałbym aby, od nowej ery powiększyć cenę za budowę, i późniejszą rozbudowę domu. Zacznijmy od wzniesienia samego domostwa, realnie same fundamenty kosztowałyby nas fortunę, więc największa cena spadałaby na pierwszą budowę domu tkz. konstrukcję, można by dodać wymaganie materialne, oprócz pieniężnego np. 500 Drewna, trochę stali. Późniejsze rozbudowy miały by być już tańsze np. 100 drewna, 30 stali i oczywiście pieniądze.

3. Tutaj chciałbym powrócić do tematu oddzielnego kanału w karczmie, zatytułowanego 'sesja', często gracze, którzy nie mają dostępu w życiu codziennym, spróbować jak to jest w czasie, sesji z przyjaciółmi, kiedy to fantastyka i inteligencja idą ramię w ramię. Oczywiście jestem świadomy, że sesja w karczmie nie dorównuje sesji prowadzonej w towarzystwie przyjaciół z 'życia codziennego', lecz byłaby to ciekawa odskocznia, od problemów w Nizgarze, a nawet życiu.

4. Kolejnym punktem mojego 'spisu' pomysłów, są walki towarzyskie, w ów starciach chodzi o to aby sprawdzić się z kolegą/koleżanką i w końcu dowiedzieć kto jest lepszy, lecz tak po chrześcijańsku. Walki te nie zaliczałyby się do rankingu, lecz również za ewentualną porażkę nie stracimy nic, same rozpoczęcie walki miałoby nie zabierać żadnej energii, po prostu czysty test.

5. Summonowanie/Kreowanie pomocników, chodzi mi o to aby dało się za pomocą czaru przywoływać potwora w czasie walki, mogłaby to być wspaniała cecha dla propozycji bodajże Kyorl, która chciała wprowadzić druida, który jak wiadomo cechuje się znajomością natury, jedność ze zwierzęcym światem pomaga mu przywoływać coraz to potężniejsze istoty. Możliwość potworów będących w naszym arsenale summonów, zależna mogłaby być od poziomu rozwinięcia postaci(level) co chodź by trochę zapobiegło wspomnianym przez Nyma 'cyborgom'. Summon wyparowywałby za każdym razem gdy walka się kończy, zżerając na nowo PM(a to pasożyt).

6. Chciałbym zaproponować również wprowadzenie rankingu klanów, miałby na zadanie okazanie, który klan jest w chwili obecnej tym wiodącym prym na serwerze, wprowadzając również statystyki starć z innymi klanami, dodało by to pikanterii, np. (Klan Przykładowy 1) 3 - 2 (Klan Przykładowy 2), ale mniejsza o to, aby wypisać ilość członków, zsumować ich poziomy, i obliczyć średnią.

7. Wytrzymałość w ekwipunku to duży mankament, jeżeli mamy ekwipunek ze stali zrobiony, przez rzemieślnika, to cena za naprawę jest naprawdę wysoka, i nie ma się co dziwić, przecież to cudeńko Wink, więc proponuję aby każdy rzemieślnik, miał możliwość otwarcia oprócz sklepu zwykłego prywatnego, swój warsztat, gdzie za opłatą od innych graczy mógłby naprawić po mniejszej cenie 'unikaty', największy problem w programowaniu, może sprawić dodanie rzemieślnikowi możliwości naprawy broni. Oczywiście jeżeli powierzymy nasz starannie zdobyty ekwipunek osobie z dwiema lewymi rękami (Rzemieślnik z niskimi umiejętnościami kowalstwa/stolarstwa) może to przynieść tylko straty! Tutaj też pojawia się kwestia zaufania, zmusi to rzemieślników do nabywania znajomości, zdobywania zaufania u wojowników, czarodziei, łuczników, aby w efekcie stać się rzemieślnikiem z prawdziwego zdarzenia!

Ps. Jeżeli coś już było to sorry Razz Starałem się sprawdzać czy takie tematy się nie pojawiały, ale sporo mnie nie było, i ciężko wszystko nadrobić Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Xeris dnia Śro 19:44, 27 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Jormungund
Heros



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 338 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 2:29, 27 Gru 2006 Powrót do góry

1. Całkowicie na tak. Dodanie pseudolosowego generatora nie powinno nastręczać problemów.

2. Drożej nie. Surowce tak. Będzie cel w posiadaniu kopalni i nowa forma zarobku.

3. Tak. To jest to o czym marzę. I ookreślony sposób wyrażania się. Najlepiej coś a'la staropolszczyzna.

4. Za. gdyby były frakcjie walki w nich byłyby niemożliwe. Dlatego jestem za sparingami.

5. Podobną sprawę opisałem w "Ludziach Północy" - w podziale klas.

6. Za.

7. Naprawa tylko dla rzemieślników - większy realizm i obrót pieniędzmi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Foryn Glinith
Wtajemniczony



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:40, 27 Gru 2006 Powrót do góry

1. J.W. Tylko, żeby nie było tak, że 5 min pada deszcz, później losowanie, 5 min śniegu, losowanie, 5 min burzy itd... Bardziej realistycznie proszę ;]
2. Lub możliwość zastąpienia surowców właśnie dodatkowymi opłatami! O!
3. Hmm... Czy cały Nizgar nie jest właśnie taką sesją? Na nie, choć może nie zrozumiałem...
4. A co z doświadczeniem i umiejętnościami? Nie rosłyby? Ale to i tak mniejsze zło, więc niech będzie.
Xeris napisał:
kolegom/koleżankom

TY robisz błędy? Argh!
5. Tak.
6. J.W.
7. J.W. (tzn. pomysł Jorma)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kyorl
Zaawanoswany



Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: V`eldrinnvelkyn | Wuwu-a

PostWysłany: Śro 12:44, 27 Gru 2006 Powrót do góry

Żeby nie było - wszystkie punkty fajne i za nimi bym się stawiała.
Co do pogody to coś tam z Nymem o tym gadałam, to na pewno będzie Wink
Domy - surowce ok, ale sądzę, że na początku tańsze niech będzie. Potem przy rozbudowie niech drożeje, bo by sie ludziom stawiać domki by odechciało.
Co do reszty- rzemieślnicy najs, przywoływanie potworków fajn fajn.
A i co do oddzielnego pokoju w karczmie - tutaj nie wiem, jak chcecie, mieliśmy jeszcze PBF robić. No ale pomijając, można by wtedy wprowadzić rangę Mistrza Gry/Podziemi etc., który by jakieś sesyjki czy tematy rzucał Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Manwe
Zaawanoswany



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 168 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:29, 27 Gru 2006 Powrót do góry

Wszystkie my się podobają. Za!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Foryn Glinith
Wtajemniczony



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:42, 27 Gru 2006 Powrót do góry

Gry w grze? Nadal na nie... Choć może nie będę robił za psa ogrodnika... Jak ktoś chce... A domki nie mogą być droższe w miarę rozbudowy! Przecież najdroższa jest baza, dodatki to już przecież drobiazgi. Wyobraźcie to sobie, stawiacie dom, później chcecie dołożyć jeden pokój. Czy wtedy płacicie ekipie jeszcze raz za cały dom i za dodatkowy pokój, czy tylko za pokój?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nym
Administrator



Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 317 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomianki City

PostWysłany: Śro 18:30, 27 Gru 2006 Powrót do góry

1. O tym pomyślałem już w Pierwszej Erze i będzie.

2. Może być jak dla mnie, im trudniej tym lepiej Cool

3. Jestem na nie. Można zrobić zewnętrzny chat gdzieś, na forum czy konferencje przy pomocy komunikatorów. Pokoje w karczmie- owszem, jednak nie na takie cele.

4. Pomysł (już dawno zrodzonym w mej głowie Wink ) w moim zamyśle miałby się nazywać Koloseum. Tam dochodziłoby do starć bohaterów. Różnicą od Areny walk jest to, że na walkę musiałaby się zgodzić każda ze stron, rezultaty byłyby inaczej podliczane i nie odnosiłby się żadnych materialnych korzyści (tak na pierwszy rzut oka, bo ta lokacja pełniłaby znacznie bardziej rozbudowana rolę- ale o tym później... Laughing ). Inne rzeczy, jak utrata energii czy zużycie broni, z przyczyn oczywistych pozostałyby bez zmian.

5. Planowałem (i w sumie nie tylko ja Smile )wprowadzenie chowańców (nie, nie takich jak na polanie w Nizgar, lecz takie jak np. w Baldur`s Gate.) DO tego jednak potrzebny lepszy projekt, by zastąpić istniejącą lokację czymś analogicznym, choć nieco zmodyfikowanym rzecz jasna.

6. Klany to inna bajka Wink przez nie może wydłużyć się okres oczekiwania na kolejną Erę, bo nie oszukujmy się, ich rola w Nizgar była raczej znikoma. Chciałbym je bardziej urozmaicić (jakieś propozycje? xD).

7. No to trzeba ustalić przeliczniki dla wszystkiego tak, by opłacało się rzemieślnikom, jednak by nie była głupotą naprawa na własną rękę. Rzemieślnicy mogliby też ewentualnie "utwardzać" przedmioty, tj zwiększać ich wytrzymałość.... kto tam wie Wink pożyjemy zobaczymy Razz

Brawo Xeris xD


EDIT

może wypisze ktoś stany pogodowe które pojawiałyby się w Nizgar i co ile miałyby się zmieniać? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hall
Zaawanoswany



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Central Poland

PostWysłany: Sob 0:30, 30 Gru 2006 Powrót do góry

Ogólnie to podobnie do Władcy.
Osobiste Uwagi:
4 - tylko i wyłącznie w zbliżonej postaci jak opisał Władca. Czemu?
Przykłądowa sytuacja. Wojak najpier z kimś walczy "sparing" i w zależności od tego czy wygrał czy nie atakuje normalnie.
Zaczęłoby to po prostu służyć jako tester tego czy kogoś się pokona.
A jeśli wymagałoby to obopulnej zgody to mogłoby to być nawet interesujące...
7 - Czy pomyślał ktoś o tym co jeśli zostanie Ci załóżmy 3 wytrzymałości a w krainie nie będzie albo wcale obecnie rzemieślnika albo nie będzie chciał naprawić?
Kupno nowego sprzętu? Czekanie w nieskończoność? Zbyt zwalnia grę chyba że tak jak Władca napisał rzemieślnicy jedynie by utwardzali przedmioty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Xeris
Zaawanoswany



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 152 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mamusi i tatusia

PostWysłany: Sob 2:40, 30 Gru 2006 Powrót do góry

Hall napisał:
Ogólnie to podobnie do Władcy.
Osobiste Uwagi:
4 - tylko i wyłącznie w zbliżonej postaci jak opisał Władca. Czemu?
Przykłądowa sytuacja. Wojak najpier z kimś walczy "sparing" i w zależności od tego czy wygrał czy nie atakuje normalnie.
Zaczęłoby to po prostu służyć jako tester tego czy kogoś się pokona.
A jeśli wymagałoby to obopulnej zgody to mogłoby to być nawet interesujące...
7 - Czy pomyślał ktoś o tym co jeśli zostanie Ci załóżmy 3 wytrzymałości a w krainie nie będzie albo wcale obecnie rzemieślnika albo nie będzie chciał naprawić?
Kupno nowego sprzętu? Czekanie w nieskończoność? Zbyt zwalnia grę chyba że tak jak Władca napisał rzemieślnicy jedynie by utwardzali przedmioty.


My się nie zrozumieliśmy, chodzi o to że nie każdego stać na wieczne naprawianie unikatów u NPC, a rzemieślnik może to robić w warsztacie po niższej cenie, i jeszcze z dodatkowym utwardzeniem. Naprawa u Npc zostaje dalej realna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hall
Zaawanoswany



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Central Poland

PostWysłany: Sob 2:42, 30 Gru 2006 Powrót do góry

A ja mówiłem tylko, że odpada całkowite zlikwidownie NPC naprawiającego... bo tylko na rzemieślnikach nie można polegać xP


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Xeris
Zaawanoswany



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 152 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mamusi i tatusia

PostWysłany: Sob 2:43, 30 Gru 2006 Powrót do góry

Czyli good Very Happy, no to w czym problem skoro się rozumiemy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hall
Zaawanoswany



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Central Poland

PostWysłany: Sob 2:47, 30 Gru 2006 Powrót do góry

W takiej postaci owszem : ]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wazz
Heros



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 302 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:22, 02 Sty 2007 Powrót do góry

a z tą pogodą to ja uważam ze powinien sie tym zajmować czlowiek; Nym czy ktoś z lordów. Najlepiej jak by zajmował się tym tylko Nym.. jako MG.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kyorl
Zaawanoswany



Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: V`eldrinnvelkyn | Wuwu-a

PostWysłany: Śro 17:21, 03 Sty 2007 Powrót do góry

Zaraz, zaraz...
Cytat:
Nym.. jako MG.
?! xD
Nie, nie, nie, to ja już losowe wolę. A po za tym komu by się chciało zmieniac co x minut stan pogody? E tam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Foryn Glinith
Wtajemniczony



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:24, 03 Sty 2007 Powrót do góry

I jeszcze Nym może być w złym humorze... I co, ulewny deszcz przez tydzień? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)