|
|
Autor |
Wiadomość |
Xeris
Zaawanoswany
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mamusi i tatusia
|
Wysłany:
Śro 1:17, 27 Gru 2006 |
|
Chciałbym przedstawić kilka pomysłów na nową erę:
1. Dojrzałem w pewnej grze pewien aspekt, który mi osobiście bardzo się spodobał, mianowicie tuż obok zegarka, widniała mała tabelka mająca na zadaniu określenie temperatury panującej w krainie, wyświetlało się również tam czy pada deszcz, czy świeci słońce, czy jest mgła itd. Myślę, że jest to ciekawy pomysł, ponieważ ułatwia to rozmowy w karczmie, jeżeli jasno jest zakomunikowane, że pogoda jest 'dupiasta' to na pewno nikt nie będzie się opalał. Jeżeli będzie padał śnieg to w trosce o innych gości karczmy, nikt nie będzie otwierał okna itd. Wprowadza to przyjemną atmosferę współodpowiedzialności i mniejszej lub większej więzi z osobami przebywającymi w karczmie. Również może przydać się to do Questów, np. Nie będzie można w czasie opadów śniegu pokonywać ogromnych odległości, lub w czasie intensywnych burz i silnego wiatru wędrować z lokacji do lokacji.
2. Jak każdy wie, budowa domostwa to nie jest kilka sztuk złota i Hej budujemy nowy dom, podstawowe ceny za rozbudowę naszej skrytki przed światem zewnętrznym są śmiesznie niskie, proponowałbym aby, od nowej ery powiększyć cenę za budowę, i późniejszą rozbudowę domu. Zacznijmy od wzniesienia samego domostwa, realnie same fundamenty kosztowałyby nas fortunę, więc największa cena spadałaby na pierwszą budowę domu tkz. konstrukcję, można by dodać wymaganie materialne, oprócz pieniężnego np. 500 Drewna, trochę stali. Późniejsze rozbudowy miały by być już tańsze np. 100 drewna, 30 stali i oczywiście pieniądze.
3. Tutaj chciałbym powrócić do tematu oddzielnego kanału w karczmie, zatytułowanego 'sesja', często gracze, którzy nie mają dostępu w życiu codziennym, spróbować jak to jest w czasie, sesji z przyjaciółmi, kiedy to fantastyka i inteligencja idą ramię w ramię. Oczywiście jestem świadomy, że sesja w karczmie nie dorównuje sesji prowadzonej w towarzystwie przyjaciół z 'życia codziennego', lecz byłaby to ciekawa odskocznia, od problemów w Nizgarze, a nawet życiu.
4. Kolejnym punktem mojego 'spisu' pomysłów, są walki towarzyskie, w ów starciach chodzi o to aby sprawdzić się z kolegą/koleżanką i w końcu dowiedzieć kto jest lepszy, lecz tak po chrześcijańsku. Walki te nie zaliczałyby się do rankingu, lecz również za ewentualną porażkę nie stracimy nic, same rozpoczęcie walki miałoby nie zabierać żadnej energii, po prostu czysty test.
5. Summonowanie/Kreowanie pomocników, chodzi mi o to aby dało się za pomocą czaru przywoływać potwora w czasie walki, mogłaby to być wspaniała cecha dla propozycji bodajże Kyorl, która chciała wprowadzić druida, który jak wiadomo cechuje się znajomością natury, jedność ze zwierzęcym światem pomaga mu przywoływać coraz to potężniejsze istoty. Możliwość potworów będących w naszym arsenale summonów, zależna mogłaby być od poziomu rozwinięcia postaci(level) co chodź by trochę zapobiegło wspomnianym przez Nyma 'cyborgom'. Summon wyparowywałby za każdym razem gdy walka się kończy, zżerając na nowo PM(a to pasożyt).
6. Chciałbym zaproponować również wprowadzenie rankingu klanów, miałby na zadanie okazanie, który klan jest w chwili obecnej tym wiodącym prym na serwerze, wprowadzając również statystyki starć z innymi klanami, dodało by to pikanterii, np. (Klan Przykładowy 1) 3 - 2 (Klan Przykładowy 2), ale mniejsza o to, aby wypisać ilość członków, zsumować ich poziomy, i obliczyć średnią.
7. Wytrzymałość w ekwipunku to duży mankament, jeżeli mamy ekwipunek ze stali zrobiony, przez rzemieślnika, to cena za naprawę jest naprawdę wysoka, i nie ma się co dziwić, przecież to cudeńko , więc proponuję aby każdy rzemieślnik, miał możliwość otwarcia oprócz sklepu zwykłego prywatnego, swój warsztat, gdzie za opłatą od innych graczy mógłby naprawić po mniejszej cenie 'unikaty', największy problem w programowaniu, może sprawić dodanie rzemieślnikowi możliwości naprawy broni. Oczywiście jeżeli powierzymy nasz starannie zdobyty ekwipunek osobie z dwiema lewymi rękami (Rzemieślnik z niskimi umiejętnościami kowalstwa/stolarstwa) może to przynieść tylko straty! Tutaj też pojawia się kwestia zaufania, zmusi to rzemieślników do nabywania znajomości, zdobywania zaufania u wojowników, czarodziei, łuczników, aby w efekcie stać się rzemieślnikiem z prawdziwego zdarzenia!
Ps. Jeżeli coś już było to sorry Starałem się sprawdzać czy takie tematy się nie pojawiały, ale sporo mnie nie było, i ciężko wszystko nadrobić
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Xeris dnia Śro 19:44, 27 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Jormungund
Heros
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Śro 2:29, 27 Gru 2006 |
|
1. Całkowicie na tak. Dodanie pseudolosowego generatora nie powinno nastręczać problemów.
2. Drożej nie. Surowce tak. Będzie cel w posiadaniu kopalni i nowa forma zarobku.
3. Tak. To jest to o czym marzę. I ookreślony sposób wyrażania się. Najlepiej coś a'la staropolszczyzna.
4. Za. gdyby były frakcjie walki w nich byłyby niemożliwe. Dlatego jestem za sparingami.
5. Podobną sprawę opisałem w "Ludziach Północy" - w podziale klas.
6. Za.
7. Naprawa tylko dla rzemieślników - większy realizm i obrót pieniędzmi.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Foryn Glinith
Wtajemniczony
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 9:40, 27 Gru 2006 |
|
1. J.W. Tylko, żeby nie było tak, że 5 min pada deszcz, później losowanie, 5 min śniegu, losowanie, 5 min burzy itd... Bardziej realistycznie proszę ;]
2. Lub możliwość zastąpienia surowców właśnie dodatkowymi opłatami! O!
3. Hmm... Czy cały Nizgar nie jest właśnie taką sesją? Na nie, choć może nie zrozumiałem...
4. A co z doświadczeniem i umiejętnościami? Nie rosłyby? Ale to i tak mniejsze zło, więc niech będzie.
Xeris napisał: |
kolegom/koleżankom |
TY robisz błędy? Argh!
5. Tak.
6. J.W.
7. J.W. (tzn. pomysł Jorma)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kyorl
Zaawanoswany
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: V`eldrinnvelkyn | Wuwu-a
|
Wysłany:
Śro 12:44, 27 Gru 2006 |
|
Żeby nie było - wszystkie punkty fajne i za nimi bym się stawiała.
Co do pogody to coś tam z Nymem o tym gadałam, to na pewno będzie
Domy - surowce ok, ale sądzę, że na początku tańsze niech będzie. Potem przy rozbudowie niech drożeje, bo by sie ludziom stawiać domki by odechciało.
Co do reszty- rzemieślnicy najs, przywoływanie potworków fajn fajn.
A i co do oddzielnego pokoju w karczmie - tutaj nie wiem, jak chcecie, mieliśmy jeszcze PBF robić. No ale pomijając, można by wtedy wprowadzić rangę Mistrza Gry/Podziemi etc., który by jakieś sesyjki czy tematy rzucał
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Manwe
Zaawanoswany
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 13:29, 27 Gru 2006 |
|
Wszystkie my się podobają. Za!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Foryn Glinith
Wtajemniczony
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 13:42, 27 Gru 2006 |
|
Gry w grze? Nadal na nie... Choć może nie będę robił za psa ogrodnika... Jak ktoś chce... A domki nie mogą być droższe w miarę rozbudowy! Przecież najdroższa jest baza, dodatki to już przecież drobiazgi. Wyobraźcie to sobie, stawiacie dom, później chcecie dołożyć jeden pokój. Czy wtedy płacicie ekipie jeszcze raz za cały dom i za dodatkowy pokój, czy tylko za pokój?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nym
Administrator
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomianki City
|
Wysłany:
Śro 18:30, 27 Gru 2006 |
|
1. O tym pomyślałem już w Pierwszej Erze i będzie.
2. Może być jak dla mnie, im trudniej tym lepiej
3. Jestem na nie. Można zrobić zewnętrzny chat gdzieś, na forum czy konferencje przy pomocy komunikatorów. Pokoje w karczmie- owszem, jednak nie na takie cele.
4. Pomysł (już dawno zrodzonym w mej głowie ) w moim zamyśle miałby się nazywać Koloseum. Tam dochodziłoby do starć bohaterów. Różnicą od Areny walk jest to, że na walkę musiałaby się zgodzić każda ze stron, rezultaty byłyby inaczej podliczane i nie odnosiłby się żadnych materialnych korzyści (tak na pierwszy rzut oka, bo ta lokacja pełniłaby znacznie bardziej rozbudowana rolę- ale o tym później... ). Inne rzeczy, jak utrata energii czy zużycie broni, z przyczyn oczywistych pozostałyby bez zmian.
5. Planowałem (i w sumie nie tylko ja )wprowadzenie chowańców (nie, nie takich jak na polanie w Nizgar, lecz takie jak np. w Baldur`s Gate.) DO tego jednak potrzebny lepszy projekt, by zastąpić istniejącą lokację czymś analogicznym, choć nieco zmodyfikowanym rzecz jasna.
6. Klany to inna bajka przez nie może wydłużyć się okres oczekiwania na kolejną Erę, bo nie oszukujmy się, ich rola w Nizgar była raczej znikoma. Chciałbym je bardziej urozmaicić (jakieś propozycje? xD).
7. No to trzeba ustalić przeliczniki dla wszystkiego tak, by opłacało się rzemieślnikom, jednak by nie była głupotą naprawa na własną rękę. Rzemieślnicy mogliby też ewentualnie "utwardzać" przedmioty, tj zwiększać ich wytrzymałość.... kto tam wie pożyjemy zobaczymy
Brawo Xeris xD
EDIT
może wypisze ktoś stany pogodowe które pojawiałyby się w Nizgar i co ile miałyby się zmieniać?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hall
Zaawanoswany
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Central Poland
|
Wysłany:
Sob 0:30, 30 Gru 2006 |
|
Ogólnie to podobnie do Władcy.
Osobiste Uwagi:
4 - tylko i wyłącznie w zbliżonej postaci jak opisał Władca. Czemu?
Przykłądowa sytuacja. Wojak najpier z kimś walczy "sparing" i w zależności od tego czy wygrał czy nie atakuje normalnie.
Zaczęłoby to po prostu służyć jako tester tego czy kogoś się pokona.
A jeśli wymagałoby to obopulnej zgody to mogłoby to być nawet interesujące...
7 - Czy pomyślał ktoś o tym co jeśli zostanie Ci załóżmy 3 wytrzymałości a w krainie nie będzie albo wcale obecnie rzemieślnika albo nie będzie chciał naprawić?
Kupno nowego sprzętu? Czekanie w nieskończoność? Zbyt zwalnia grę chyba że tak jak Władca napisał rzemieślnicy jedynie by utwardzali przedmioty.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Xeris
Zaawanoswany
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mamusi i tatusia
|
Wysłany:
Sob 2:40, 30 Gru 2006 |
|
Hall napisał: |
Ogólnie to podobnie do Władcy.
Osobiste Uwagi:
4 - tylko i wyłącznie w zbliżonej postaci jak opisał Władca. Czemu?
Przykłądowa sytuacja. Wojak najpier z kimś walczy "sparing" i w zależności od tego czy wygrał czy nie atakuje normalnie.
Zaczęłoby to po prostu służyć jako tester tego czy kogoś się pokona.
A jeśli wymagałoby to obopulnej zgody to mogłoby to być nawet interesujące...
7 - Czy pomyślał ktoś o tym co jeśli zostanie Ci załóżmy 3 wytrzymałości a w krainie nie będzie albo wcale obecnie rzemieślnika albo nie będzie chciał naprawić?
Kupno nowego sprzętu? Czekanie w nieskończoność? Zbyt zwalnia grę chyba że tak jak Władca napisał rzemieślnicy jedynie by utwardzali przedmioty. |
My się nie zrozumieliśmy, chodzi o to że nie każdego stać na wieczne naprawianie unikatów u NPC, a rzemieślnik może to robić w warsztacie po niższej cenie, i jeszcze z dodatkowym utwardzeniem. Naprawa u Npc zostaje dalej realna.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hall
Zaawanoswany
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Central Poland
|
Wysłany:
Sob 2:42, 30 Gru 2006 |
|
A ja mówiłem tylko, że odpada całkowite zlikwidownie NPC naprawiającego... bo tylko na rzemieślnikach nie można polegać xP
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Xeris
Zaawanoswany
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mamusi i tatusia
|
Wysłany:
Sob 2:43, 30 Gru 2006 |
|
Czyli good , no to w czym problem skoro się rozumiemy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hall
Zaawanoswany
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Central Poland
|
Wysłany:
Sob 2:47, 30 Gru 2006 |
|
W takiej postaci owszem : ]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wazz
Heros
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:22, 02 Sty 2007 |
|
a z tą pogodą to ja uważam ze powinien sie tym zajmować czlowiek; Nym czy ktoś z lordów. Najlepiej jak by zajmował się tym tylko Nym.. jako MG.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kyorl
Zaawanoswany
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: V`eldrinnvelkyn | Wuwu-a
|
Wysłany:
Śro 17:21, 03 Sty 2007 |
|
Zaraz, zaraz... ?! xD
Nie, nie, nie, to ja już losowe wolę. A po za tym komu by się chciało zmieniac co x minut stan pogody? E tam.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Foryn Glinith
Wtajemniczony
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:24, 03 Sty 2007 |
|
I jeszcze Nym może być w złym humorze... I co, ulewny deszcz przez tydzień?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |