Autor |
Wiadomość |
Xeris
Zaawanoswany
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mamusi i tatusia
|
Wysłany:
Wto 14:29, 26 Gru 2006 |
|
Krocząc za współczesnymi 'potężnymi' grami RPG/MMORPG chciałbym zaproponować dodanie tkz. Questów Wiązanych, mam na myśli dodanie bardziej skomplikowanych schematów wykonywania poszczególnych zadań. Na większości Vallheru i gier tym podobnych, schemat jest taki:
-Zabij - Nagroda
-Znajdź - Nagroda
-Odpowiedz - Nagroda
Zmodernizowany schemat mógłby wyglądać np tak:
-Otrzymanie zadania głównego - Napotkanie NPC - wykonanie zadania pobocznego - otrzymanie wskazówki/przedmiotu niezbędnego do zadania głównego - zabij/odpowiedz/znajdź - nagroda
I tu należałoby jeszcze poruszyć wątek nagród, które nie powinny ograniczać się do przedmiotów do walki, możliwości jest pełno, zaczynając od szafy do domu, na Bożych błogosławieństwach kończąc.
Można by było również rozszerzyć zastosowanie statystyk postaci, niech nie ograniczają się do "ciupanki" na arenie walk, np. Dotarłeś do wejścia, o którym mówił (NPC) lecz widzisz, że jest zasłonięte kamieniem, aby przepchnąć kamień potrzebujesz dużej siły(może być podana ilość, ale nie koniecznie), tu też pojawi się możliwość rozdzielenia Questów na rzemieślnicze, wojownicze, magiczne itd. itp. Temat jest bardzo szeroki , lecz nie wiem czy możliwy do spełnienia
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Manwe
Zaawanoswany
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:40, 26 Gru 2006 |
|
Mi się podoba
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Xeris
Zaawanoswany
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mamusi i tatusia
|
Wysłany:
Wto 14:42, 26 Gru 2006 |
|
to by pozwoliło na wyrwanie się z szeregu "pospolitych" P, tylko że to chyba bardzo praco chłonne.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kyorl
Zaawanoswany
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: V`eldrinnvelkyn | Wuwu-a
|
Wysłany:
Wto 16:55, 26 Gru 2006 |
|
No to do dzieła, pisz. Pomysł fajny ale zrealizowac trzeba ^^"
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Xeris
Zaawanoswany
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mamusi i tatusia
|
Wysłany:
Wto 16:58, 26 Gru 2006 |
|
Powiem Ci, że napisać fabułę takiego zadania, to problem nie jest, tylko zaprogramować to
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Foryn Glinith
Wtajemniczony
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:08, 26 Gru 2006 |
|
TTTTTTTTTAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!11oneoneeleven Pięknie wszystko. I jeszcze możliwość tworzenia takich questów przez głowy gildii (napisałoby się jakiś edytor)! Bosko będzie!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Xeris
Zaawanoswany
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mamusi i tatusia
|
Wysłany:
Wto 17:12, 26 Gru 2006 |
|
Jak przez głowy gildii? Takie zabawy należą tylko i wyłącznie do Króla, bo przecież każdy mógłby sobie zrobić Quest na 1,000,000 sz, a do zabicia tylko szczur prawda?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Foryn Glinith
Wtajemniczony
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:20, 26 Gru 2006 |
|
Hyh... No, myślałem, że tacy... yyy... Nie wiem jak nazwać, żeby nikogo nie urazić nie grają w Nizgar... No to może Król robi wszystkie questy, my tylko podrzucamy pomysły? I nie trzeba by było robić edytora!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Xeris
Zaawanoswany
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mamusi i tatusia
|
Wysłany:
Wto 17:22, 26 Gru 2006 |
|
dokładnie o to chodzi, tylko że jest zasadniczy problem, jeżeli dasz Królowi pomysł na zadanie, to sam będziesz je znał, czyli po niespodziance, a tu przecież chodzi o zabawę.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Foryn Glinith
Wtajemniczony
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:44, 26 Gru 2006 |
|
Jako głowa gildii powinienem wiedzieć, o co chodzi w queście xD. Przecież to realistyczne! Zleceniodawca questa wie, o co w nim chodzi, tylko nie potrafi go wykonać!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nym
Administrator
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomianki City
|
Wysłany:
Wto 23:00, 26 Gru 2006 |
|
po pierwsze konkretne questy może wymyślać każdy- byle nie na forum publicznym, bo mija się to z celem. Po drugie, to takie rzeczy jak odpowiedzi na pytania czy coś to już sam pozmieniam choć rzecz jasna JAKIEŚ pojęcie autor ma. Przygód jest jednak wiele i musisz mieć farta żeby trafić akurat w swoją. No i przygoda musi być na prawdę fajna by w całości przeszła. A więc spokojnie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hall
Zaawanoswany
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Central Poland
|
Wysłany:
Sob 0:21, 30 Gru 2006 |
|
Sprawa ma się tak według mnie. Pomysł godny uwagi, ale...
Po co mamy obciążać Władcę pisaniem kolejnych skryptów, które każdy wykorzysta raz na erę i będą leżeć nietykane, jeśli można porobić questy na forum, swego rodzaju sesje, a nagrody też się znajdą
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wazz
Heros
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:36, 02 Sty 2007 |
|
Ja mam propozycje zeby wykorzystać tych npc którzy są juz w grze. Zeby jak sie w chodzi do sklepu, do swiatyni czy gdzieś gdzie jest napisane ze jest tam npc była opcja rozmowy. I w róznych lasach, gorach labiryntach albo i moze podczas walki z potworami mozna spotkac jakieś np stare gazety, strony z ksiązek, pamietniki czy cos takiego w których boly by wskazówki do qesta.
Czyli jak znajdziemy jakiś pergamin na którym będzie napisana jakas legenda powiedzmy o... potęznym i zym czarnoksięzniku który schował gdzieś swoje skarby i rzucił klątwe tak ze nikt inemoze ich zabrać nawet jak je znajdzie. To trzeba np isc do biblioteki pogadać z biblotekarzem uzywając np imienia tago czarnoksięznika albo bardziej skoplikowanego zwrotu i w tedy mozemy dowiedzieć się więcej o takiej legendzie, moze juz dowiedzieć sie gdzie prawdopodobnie skarb jest ukryty, to tera idziemy do wierzy magów zeby dowiedzieć sie jak zdjąc ową klątwe... itd.. na koncu idziemy tam gdzie ma niby byc ten skarb powiedzmy ze do labiryntu wchodzimy odrazu znajdujemy dwrzi zdejmujemy klatwe zabijamy potworka o ktorym nikt nam niepowiedział i zabieramy skarb i dostajemy duzo doswiadczenia.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jormungund
Heros
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Wto 22:05, 02 Sty 2007 |
|
Można poprostu zbiory biblioteczne wykożystać.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|